Jak wynająć kiosk? Etapy krok po kroku
Zastanawiasz się nad własną działalnością gospodarczą? Pomyśl nad prowadzeniem własnego kiosku. Na czym polega jego wynajmowanie? Jakie formalności są wymagane? Jakie są korzyści z wynajmowania? Na jakie dzieli się etapy wynajmowanie? Sprawdzamy w naszym artykule, z którego zdobędziesz wiedzę w zakresie wynajem, a także prowadzenia własnego kiosku.
Jak wynająć kiosk? Etapy
Informacji o wynajem sklepu kiosku najlepiej szukać w Internecie. Wystarczy zadzwonić na wskazany numer telefonu. Przedstawiciel kolportażowy udzieli wszelkich potrzebnych informacji. Przekaże również plik dokumentów, które są wymagane do podpisania umowy. Następnie podpisuje się umowę najmu i sprzedaży. Kolejnym krokiem będzie dopasowanie asortymentu. Przeprowadza się ono indywidualnie. Wpływa na to potencjał, który następnie przełoży się na wysokie wyniki sprzedaży. Następnie uczestniczy się w szkoleniu. W trakcie jego trwania można się nauczyć między innymi eksponowania prasy czy właściwego wypełniania dokumentów kolportażowych. Ostatnim krokiem jest rozpoczęcie sprzedaży prasy.
Jakie formalności są potrzebne?
Zastanawiasz się nad kioskiem gastronomicznym lub zwykłym? Warto wiedzieć, że za wynajem kiosków i ich lokalizację odpowiadają urzędy. Odpowiadają one za drogi publiczne. Dlatego, aby postawić kiosk przy drodze lub obok przystanku autobusowego należy uzyskać zgodę. Otrzymuje się ją od organów miejskich bądź gminnych. W związku z tym organ władzy powiatowej, gminnej lub miejskiej dostarcza informacji, gdzie znajduje się nowy kiosk. Wówczas przekazywane są wymogi do spełnienia, które przyczynią się do jego otwarcia. Konieczne kroki to:
- rejestracja w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
- zgłoszenie się do ZUS-u i Urzędu Skarbowego
- otrzymanie zgody od urzędu, straży pożarnej czy Sanepidu
Istotny jest węzeł sanitarny, z którego będzie mógł korzystać pracownik lub właściciel. Toaleta powinna się znajdować około 80 metrów od stoiska. W innym przypadku należy ją dobudować lub zainwestować w przenośną ubikację. Warto wiedzieć, że lokal można wynająć lub samodzielnie zbudować. Wówczas potrzebne będzie spełnienie takich kwestii jak:
- przeciwpożarowe
- sanitarne
- budowlane
Ważne jest również spełnienie wymogów bezpieczeństwa oraz higieny pracy. Wymogi te są zawarte w dokumentach, które udostępniają Wojewódzka bądź Powiatowa Stacja Epidemiologiczna, a także Powiatowa Komenda Straży Pożarnej. W przypadku sprzedaży wyrobów tytoniowych konieczne jest zaopatrzenie się w kasę fiskalną. Jest to koszt około 1000 złotych.
Jakie są zalety wynajmowania własnego kiosku?
Przede wszystkim do głównych korzyści wynajem kiosku zaliczają się atrakcyjne lokalizacje w całej Polsce. Punkt sprzedaży prasy jest odpowiednio wyposażony w asortyment. Możliwe jest także uczestniczenie w programach promocyjnych wydawców czy związanych z paczkami. Istnieje także możliwość otrzymania atrakcyjnego rabatu od sprzedaży czasopism. Ponadto w ramach współpracy można korzystać z opieki Centrum Obsługi Klienta.
Funkcje kiosku samoobsługowego
Masz swój ulubiony kiosk? Dobrze jest wiedzieć, że kiosk samoobsługowy jest wykonany z podziałem na moduły. W ten sposób możliwa jest jego rozbudowa. Instaluje się w nich czytnik lojalnościowych kart czy kuponów. Wówczas przyczynia się to do większej sprzedaży. Metalowa obudowa wpływa na solidność konstrukcji.
Warto wiedzieć, że służby kolportażowe utrzymują stały kontakt z partnerem. W jego ramach świadczą między innymi pomoc doradczą. Raz na kwartał dostawca prasy dostarcza specjalny plan, wyjaśniający jak należy eksponować prasę.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana